rondje Europa in 6 weken

Heerlijk genieten aan het Balatonmeer ..

Hoi allemaal,

Intussen zijn we in Hongarije aangekomen. Ja, wij gaan als een razende door het voormalig Oostblok heen. We lijken wel Amerikanen, die doen Europa ook in 10 dagen. Maar nu hebben we dan ook onze nieuwe voorluifel opgezet. Was even een klus maar hij staat, en hoe !! Dus die bouwen we niet zo snel weer af, eerst lekker van genieten.

We hebben een mooi plekje gevonden op camping Yacht in Balatonalmadi, aan de noordkant van het Balatonmeer. Voor de geinteresseerden: het grootste warmwatermee van Midden-Europa waarbij het noordelijke oever wordt omzoomd door vulkanische bergen. Zoals overal in Hongerije zijn ook hier in de buurt warmwaterbronnen met geneeskrachtig water. De modder zou uitstekend zijn voor ziektes aan de bewegingsorganen. Een goed plan dusom daar eens lekker in te gaan liggen

Wink
. Voor de verandering heeft nu Paul wat last van zijn rug. Gisteravond hebben wewijntje(s) gedronken bij onze overburen. Hij bleek jarig te zijn dus dan zijn wij natuurlijk wel weer in vooreen feestje. Bleek het ook nog eengezin uit Utrecht te zijn met twee kinderen van Laura's leeftijd (3 en 4 jaar).Laura weer helemaal in haar sas. Zespelen de hele dag in de speeltuin op het hoekje, dus voor het eerst hebben Paul en ik tijd voor ons zelf, en aangezien er ook op deze camping draadloos internet is, weer volop tijd om mijn log bij te werken. Het weer is vandaag weer wat beter: lekker windje en zo'n 20 - 25 graden, uitzicht op het meer, dus helemaal goed !! Het plan is om hier een paar dagen te blijven, daarna door te reizen naar Kroatie, via Zagreb naar de kust.Ik wens iedereen vanaf mijn stoeltje voor de tent een lekker weekend, met mooi weer.

Groetjes,

Ellis

NB: Men weet nog steeds niet wat er aan de hand is met de bruidegom. De zwelling aan zijn enkels (vocht) neemt wel wat af, maar hij heeft er nu ook koorts bij en schijnt veel te veel medicijnen toegediend te hebben gekregen

Frown
. Ligt nog steeds in dat verschrikkelijke ziekenhuis, triest hoor. Daar breng je dan je eerste huwelijksweek door.

jolanda

Wat klinkt het allemaal goed zeg! Daar aan't Ballatonmeer, ook leuk voor Laura met haar nieuwe speelkameraadjes. Ik zou daar voorlopig niet meer weggaan! Geniet ze.

Martijn

Zo dat zit er goed uit.Het ziet er naar uit dat het voorlopig oke is. en jullie een goed boek kunnen lezen. Met Knauss thuis.
Sluit wel het dakraam bij vertrek.!
Die modderbaden lijken me de totale ontspanning een goede bijdragen. Een heerlijke tijd !. Volgens mij is een trein reisje naar Praag vanaf Balaton niet ver .

lieve groetjes voor jullie drie Lennie en Martijn

mirjam

Prachtig ! Ziet er super uit !