rondje Europa in 6 weken

Genua en omstreken

Hoi allemaal,

Inmiddels hebben we een prachtige camping, dito omgeving en Mariette, Vincent en Sanne verlaten en zijn we weer richting het Noorden vertrokken. Na een heel hoop gedoe met de auto. Maar om een lang verhaal kort te maken: we hebben de, zeer rap pratende, Italiaanse automonteur weer naar huis gestuurd (die wildede auto weg slepenen de koppelingsplatenvervangen). Duur van reparatie (ten minste 3 dagen)en de prijs (minimaal 1000 euro) hield hij enigszins vaag dus na wat'achterwachtinfo' ingezameld te hebben, hebben we besloten degok te wagen. Enorme hellingenzoveel mogelijkmijden, hopen dat we niet in de file terecht zouden komen en de bergen zo langzamerhand een beetje achter ons zouden laten.Dat laatste is niet helemaal gelukt maar we konden wel met constante snelheid over de autostrada rijden. Vlakvoor de camping ging het nog even mis (was wegomlegging enmoesten door het dorpjerijden: smalle weggetjes,veel verkeer en veel voetgangersdus veel moeten koppelen (zelfs caravan een keer losgekoppeld), maarwe konden bleven rijden

Sealed

Nu staan we op camping Baciccia in Ceriale Savone, een dorpje zo'n 60 km ten westen van Genua. Een prachtige tocht hier naar toe, langs de kust met mooie vergezichten op het moment dat je de zoveelste tunnel uitreed. Laura kon haar lol niet op, die vindt tunnels net zo leuk als ik ze vroeger vond

Laughing
. Eenmaal op de camping kregen we een plekje vlak bij Judith, Gerrit Jan, Niels en Eline.Zij waren nog even een dorpje bekijken maar haddeninmiddels boodschappen gedaan voor eenheerlijke barbeque. Dus caravan weer op z'n plek, waterpas stellen, pootjes uitdraaien en (zeer luxe) aanschuiven. Dat isgoed aankomen, na een lange rit. De camping is iets minder mooi, midden tussen de bloemenkassen (niet voor niets zitten we aan de Bloemenriviera), maar wel goed te doen. Voor 7 euro kun je met de bus naar het (prive) strand (1500 m.) maar daar krijg je dan ook een parasol en ligbedje voor. Gisteravond voor het eerst regen en zwarte wolken die debergen over kwamen zettenmaar vandaag weer strak blauwe lucht.

Nu worden de bikini's weer aangetrokken, handdoeken verzameld en gaan we met z'n allen naar het zwembad. Vanochtend hebben de kinderen in het winkeltje een ijsje gebietst (vraag me niet hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben), dus het eerste ijsje vandaag is ook al gegeten.Laura springt inmiddels als een volleerd zwemmer het diepe water in, probeert al een paar zwemslagen te maken en durftsteeds vaker kopje onder te gaan. Het plan is dat we hier een paar dagen blijven, daarna doortrekken naar het Lago Maggiore en verder Zwitserland in en via Duitsland terug naar Nederland (aankomst vrijdag 8 juni).

Lieve groetjes,

Ellis (en Paul en Laura)

NB: Inmiddels zit ik ook onder de muggebeten, wordt er allemaal niet mooier op (wel bruiner).

Uafae

Wat zijn jullie nog steeds aan het genieten! En mooie foto´s!! Misschien kan ik Ab toch overhalen ;-)

Maar lieve Ellis, aankomst 8 JUNI???? Blijven jullie zo lang weg? ;-) Moeten we jullie huis verhuren?
Groetjes uit Doorn (geen commentaar over het weer..)