rondje Europa in 6 weken

Toscane ....

Hoi allemaal,

Weer even een berichtje vanuit een zonnig Italië. Heb zonet begrepen dat het morgen in Nederland ook 30 graden wordt, dus ik kan nu zonder gene vertellen over het heerlijke klimaathier

Laughing
. Ondertussen zijn we doorgereden naar eenhelemooie camping Vallicella Village, vlak bij het dorpje Scarlino, zo'n 10 km. uit de kust. (vlak voor Elba).Het is inderdaad een charme camping: heerlijk rustig, met alleen piepende krekels, en veel lege plekken. Dus we konden een mooi plekje uitzoeken. Wij hebben uiteindelijk een vrij makkelijk toegankelijk plekje gekozen want de auto kon de caravan de camping niet optrekken (we bleven halverwege een helling stilstaan en de auto begon erg te stinken.Paul was bang dat de koppeling het zou hebben begeven. Caravan afgekoppeld, mover erop en met de auto nog een keer geprobeerd. Dit ging goed, toen caravan er weer aan en eind achteruit gereden (bergje af !!) en toen nog een keer. Uiteindelijk is het gelukt. Blij dat we staan. Weer een ervaring rijker: een echte bergcamping kan deze auto-caravan combinatie niet trekken.

Vandaag lekker dagje zwembad (ligt prachtig met uizicht over de olijfgaarden) en een middagje strand (was erg druk met Italianen). Vanavond heerlijk en gezellig gegeten (zalm en garnaaltjes, heerlijke sla en gebakken aardappeltjes). Kinderen vroeg naar bed want aan Laura is goed te merken dat het elke avond laat is (minidisco begint hier pas om 20.30 uur). Vanavond dus geen minidisco maar iets eerder naar bed, hopelijk morgen met beter effect op het humeur.

We blijven hier nog paar dagen en gaan dan langzaam aan de terugreis beginnen met nog een langere stop rondom Genua, daar waar Judith en Gerrit Jan ook naar toekomen. Het is ongelooflijk hoe snel de tijd gaat en hoe makkelijk de tijd hier ook door te komen is. Smaakt naar meer. Voor nu iedereen welterusten, werk ze deze week (het is geloof ik zondag) en tot weer mails.

Lieve groetjes,

Ellis

NB: spellingdokter: helaas zal de spelling er hoogstwaarschijnlijk niet beter op worden. U heeft geen idee hoe lastig het soms is een stukje te typen en in welke sneltreinvaart dit moet gebeuren. Ben al lang blij dat ik ooit, in ver verleden mijn typediploma heb behaald. Dus misschien is het handig dat u voortaan de fouten eruit blijft halen. Scheelt mij tijd

Laughing
(en internettikken ....

uw spelling-en hellingtherapeut

Ik kan u geruststellen: Uw spelling- en hellingvaardigheid gaat met sprongen vooruit! Een scherp oog ontdekt nog een paar schrijffoutjes, maar van een ramp is vandaag geen sprake. De kosten van deze foutjes overstijgen zelfs niet die van een automatische incasso, dus er wordt geen rekening ingediend.
Met de hellingneurose ligt dat anders..
U dient vertrouwen te hebben in auto en caravan, al ligt het erg voor de hand, gezien de kwaliteit ervan, dit vertrouwen kwijt te raken.
Bedenk: Als mijn automobiel en alles wat daar achteraan gekoppeld is, de voet van de berg maar haalt, en het gezin vervolgens de top daarvan, dan kan een gevoel van gelukzaligheid u vervullen. ( Denk aan het oude verhaal van Mozes: Hij ook besteeg grote hoogtes, liet alles wat hij lief had achter aan de voet van de Sinaï, en deed ervaringen op die sindsdien mensen inspireren, tot op de dag van vandaag..)

Anniek

Hallo! Wat leuk dat jullie nog steeds zo genieten. Paul ook, aan de foto's te zien ;-)
Ellis, we hebben het lang uitgesteld, maar gaan vanavond dan toch maar zonder jou borrelen. De volgende x weer met jou en een hoop leuke reisverhalen.
Wij hebben net 2 dagen mooi weer gehad, vanmiddag weer regen en onweer. Verjaardag Milan konden we gelukkig wel buiten vieren. Bedankt voor jullie kaart! (helemaal uit Italie ;-). Groetjes van T.A.L.M.