rondje Europa in 6 weken

zon en wederom zee en strand ...

Hoi allemaal,

Even snel een berichtje vanuit Cecina Mare. Eergister (donderdag) zijn we hier aangekomen na een spannende rit. We mistten een bezinestation waardoor we een volgende met '------ kilometer te gaan' op de teller. binnenreden.Dat was even stressen, zeker in bergachtig gebieddan gaat de bezine-teller sneller en is ie minder voorspelbaar. Maar we hebben het gered. Had ook nare visioenen van gevolgen van stilstaan daar op de snelbweg.Waarschijnlijk washet NOS journaal dan gekomen met 'verkeer Toscane ernstig ontregeld door Nederlanders zonder benzine, gevolg: kilometers lange file'. Behalve deze stress was het een mooie reis van Bologna naar Florence. Dit wordt ook wel de 'autostrada del sole' genoemd. Op de ANWB kaart staat vermeld dat ie gevaarlijk is vanwege alle tunnels, de vele bochten en de grote hoeveelheid vrachtwagens. Dit viel alles mee, zelfs met de caravan. Ik kan wel zeggen dat zowel Paul als ik inmiddels ervaren caravanrijders zijn. We hebben eigenlijk alles soorten wegen al gehad. Van goede vierbaanswegen tot kleine, smalle bergweggetjes waarbij je hoopt geen tegenligger tegen gekomen omdat je elkaar eigenlijk niet kan passeren. Soms met zweet in de handjes maar alles is gelukt (zonder schade !). Wel ligt vaak de hele kledingkast overhoop en zijn daar inmiddels wat plankjes van naar beneden gezakt onder het gewicht van de kleding en ook de rest van de spullen ligt inmiddels goed vast want niets is veilig onder dit geweld van schudden en trillen.

Momenteel staan we op camping Gorette in Cecina Mare. Na lang zoeken en zelfs de caravan een keer afkoppelen omdat we niet mochten keren op een andere camping

Yell
hebben we em gevonden. Plekje gezocht, waterpas stellen, pootjes uitdraaien en zwembad in !! 's Avonds kwamen Mariette, Vincent en Sanne op de camping (waren een dagje op pad geweest), Was een leuk weerzien en Laura en Sanne direct spelen natuurlijk. Hadden snel de lippenstift van Mariette gevonden dus zagen er niet uit (en er was niet eens een mini disco).

Gister een heerlijk rustig dagje aan zwembad en aan de zee. Vandaag wordt de boel weer ingepakt want er is een mooiere camping gespot (charme camping ANWB) zo'n 50 km. naar het zuiden. We gaan dus met z'n allen die kant op. Ben benieuwd, op de plaatjes ziet het er heel mooi (en rustig uit). De camping hier is een echte Italiaanse camping hetgeen betekent dat het vooral in de weekenden erg druk wordt (alle familie komt op bezoek) en er tot 's avonds laat gegeten wordt. Dat laatste is op zich natuurlijk erg gezellig (en het ruikt dan ook heerlijk) maar het bijkomend lawaai valt minder goed. Om maar niet te spreken over het toiletgebruik (dan is het extra genieten van ons eigen WC-tje in de caravan, ha, ha.

Nou ik plaats nog wat foto's en dan ga ik Paul en Laura wakker maken. Na het ontbijt is het weer spullen ordenen, pootjes indraaien, caravan achter de auto 'moveren' en wegwezen.

Tot later, groetjes,

Ellis

Uw Spellingdokter

Het blijft een pijnlijke zaak, een treurige zaak tevens en een modern verschijnsel eveneens: Men rijgt de letters aaneen als ware het de velkleurige kralen van een wanordelijk Chanees kralenkoord. Alsof, ook in dit ambacht, een zekere wetmatigheid toch altijd en immer aan de basis dient te liggen! Uw dokter geeft u daarom de noodzakelijke verbeteringen:
* Eergister-Eergisteren
* mistten-misten
* bezinestation-benzinestation
* teller.binnenreden-teller,binnenreden
( De zin waarvan deze woorden deel uitmaken, lijkt ontsproten uit het Kwakkie-Kwakkie, een van origine straattaal uit Swetzieland)
* gebied dan-gebied. Dan...
* snelbweg-snelweg
* NOSjournaal-NOS-journaal
* Behalve deze stress- Ondanks deze stress
* Dit-Deze route..
* ANWBkaart- ANWB-kaart
* hoeveelheid- aantal
* Dit viel alles mee- Dit viel heel erg mee..
* alles soorten-alle soorten
* gekomen- te komen
* em- (Het is niet duidelijk wat er gevonden is)
* waterpas stellen, pootjes uitdraaien- pootjes uitdraaien, waterpas stellen
* Mariette-Mariëtte (?)
* mini disco- minidisco
* mooi(en rustig uit)- mooi (en rustig) uit.
* alle familie- de gehele familie
* wc-tje - wc'tje
* "moveren"....??
( Het pogen de taal uit te breiden met vreemsoortige exotische woorden, wordt door uw dokter, in dit specifieke geval, ernstig ontraden. Het woord fungeert namelijk al als werkwoord en leidt dus tot een babylonische spraakverwarring)

Ps: Vanaf heden geldt niet meer het reguliere spellingfoutentarief, maar wordt een bedrag gevraagd per fout gespeld woord. Ook uw dokter dient door de financiële crisis heen geloodst te worden en in uw situatie is die laatste tarievenstructuur zeer lonend!

Uw Spellingdokter

vel-veel
Uw dokter kent het aloude verhaal van de balk en de splinter. Deze ernstige verschrijving door hem, wordt op uw rekening in mindering gebracht uiteraard.

toos

Hoi Ellis,
Weer een duit in het zakje:
Ik heb nog een heel klein zakwoordenboekje.
Mag je lenen de volgende keer.
Wat een leuke foto's en zo te zien genieten jullie enorm. Prachtig land toch dat Italie.
Moet er ook maar weer eens heen.
Mocht de spellingdokter reageren: ik weet echt niet waar het trema zit op mijn computer.
Hier alles goed, het wordt zo waar warm en heet.
Tropisch noemen ze dat! Vertel Paul dat Irma de halve marathon heeft gelopen. Tijd: 1.56uur.
We waren er bij en getuigen bij deze dat ze fris als een hoentje over de finish kwam.
Tot mails.

Doctorandus Dubbelpunt

(Het onderstaande dient voor het goede begrip op het 'ollekebolleke-ritme gelezen te worden!!)

Het trema-object is een punt en een punt
En die punten staan mooi naast elkaar
De ene punt lijkt op de andere punt
Dat is ontegenzeggelijk waar
En denk nu maar niet dat u alles al weet
Want ik ben nog niet helemaal klaar
Integendeel, ik heb nog veel informatie
En die maak ik nu openbaar

Het tremageval is een punt en een punt
In totaal zijn er dat dan dus twee
We zouden het ook een tweevoudige punt kunnen noemen
Daar zit ik niet mee
We zouden ook tijd kunnen winnen
En afkorten tot de twee letters T.P.
Maar overal zeggen ze trema-punt2
Dus dat zeg ik dus ook maar gedwee

De trema-2- punt is een punt en een punt
En wat u dient te weten is dit:
Dit leesteken is voor de hotemetoot
Evenzeer als de hittepetit
Het moet altijd boven een lettertje staan
Waarvan 't alfabet er 5 van bezit
Dit onderwerp heeft mij geheel in haar ban
En ik raak al een beetje verhit

De trema tweepunt is een punt en een punt
En dan zeg ik beslist niet te veel
De ene een linkse, de andere rechtse
Ze vormen een smaakvol geheel
Ze laten zich lezen in Buckingham Palace
Zowel als een rustig prieel
Bij 't heldere licht van een rijwiellantaarn
Maar ook in Tietjerksteradeel

Of u nu verkiest Dostoyevski te lezen
Of Emma en Lodewijk Brunt
Obscene gedichten of wiskundeboeken
Geen mens hier die u dat misgunt
U haalt ze misschien uit de bibliotheek
Of betaalt ze met klinkende munt
Maar wat u ook doet, u begrijpt dan tenminste
Na heden de trematweepunt...

duijn

wie is die man/vrouw die tijd over heeft om teksten zo zorgvulig te ontleden. Ik zoek namelijk nog iemand die tijd genoeg heeft om mij plafon te verfen.