rondje Europa in 6 weken

Camping life ...

Lieve allemaal,

Ik ben me bewust van mogelijk enige, lichteafgunst maar toch wil ik jullie niet ons dagelijkse beslommeringen onthouden. Vanochtend weer opgestaan met strak blauwe lucht die door de hoge grove dennen goed zichtbaar is, en minder wind. We werden gewekt door het luide 'Laura' van ons buurjongetje, die had kennelijk genoeg van slapen en wilde spelen. Paul eerst met Laura heerlijke verse broodjes gehaald, ik ondertussen het bed van Laura in orde gemaakt en de ontbijttafel gedekt. Heerlijk broodjes gegeten met een kopje koffie (Italiaanse, want onze eigen Douwe Egberts is op). Daarna is Paul de auto gaan wassen !! Ja, kan hier en was ook nodig met al dat zand. Volgend jaar wil Paul een dek voor de auto mee nemen, heeft nu door waarom veel auto's zo'n autohoes hebben. Geeft mij even de tijd om weer naar de receptie te lopen, dit keer mijn eigen laptop weer aan te koppelen, deinternetberichtjes te lezen en een nieuw verhaal te schrijven. Het is erg leuk om zo onze ervaringen op te schrijven en jullie reacties te lezen. Je schijnt er vervolgens ook een album van te kunnen maken, lijkt me ook leuk. Ik begrijp dat het weer in Ned. wat opklaart, gelukkig !

Straks gaan we lekker naar het strand, onder een parasol is het goed toeven, af en toe een duik in het water, hoewel ik gister ook enkele kwallen spotte. Daar ben ik niet zo'n held in, nooit geweest, zelfs de vissen vond ik vroeger eng en niet te spreken over de waterplanten., brrr.Kreeg daarom van mijn ouders een luchtbedje met een raampje zodat ik ze, veilig vanop het luchtbed kon bekijken. Hielp wel, vond ik zelfs mooi. Tijdens de siesta gaan we vaak ergens wat eten om zo de felste zon een beetje te ontwijken, daarna weer heerlijk zwemmen en met zand spelen (Laura in ieder geval). 's Avonds gaan we of uit eten of we koken zelf. En dan om 19.30 is het ...... Mini disco !! Daar moeten we natuurlijk naar toe. Laura is daar zo enthousiast over dat de hele camping moet weten waar zij rond 19.30 naar toe gaat. Make-up moetop en van de buurmeisjes heeft ze van die lichtgevende armbanden en kettingen gekregen. Helemaal top. Hou me hart alleen vast hoe dit gaat zo over 10 jaar

Wink

Gisteravond werd ook The Lion King opgevoerd, hoewel voor ons een beetje veel van het goede was het toch wel erg mooi gedaan (dans en muziek).Morgen wordt Aida uitgevoerd maar die gaan we niet meer zien. Morgen is het weer vertrekdag. We gaan richting het zuiden en en doen dat in twee etappes. Morgen zullen we denk ik tot onder Bologna komen (zo'n 200 km.) en dan daarna, afhankelijk van hoe de camping is, door gaan naar Cecina Mare. Daarna gaan we weer naar het Noorden. Judith en Gerrit Jan staan nu in de Provence en zullen onze laatste week ook ergens in Italie zijn. Leuk om ook hun nog even te treffen.

Voor nu, stop ik er weer even mee. Het wordt warm en het strand lokt. Ik plaats nog wat foto's en hoop op de volgende campingen weer wat makkelijker te kunnen internetten.

Groetjes,

Ellis (en Paul en Laura)

NB: Thea: vrijdag en/of zaterdag Paradezou moeten kunnen, heb hier geen agenda maar volgens mij nog helemaal geen plannen. Ook na thuiskomst nog een hele maand VRIJ !!

Anniek: succes met je examen as. zaterdag !!

Reacties

Reacties

Bloem

Ik lees: "..Vanochtend weer opgestaan met strak blauwe lucht die door de hoge grove dennen goed zichtbaar is, en minder wind. We werden gewekt door het luide "Laura" van ons buurjongetje, die kennelijk genoeg had van slapen en spelen wilde..."
Dat schreef dus mijn kleine zusje, ergens in de kop van
Italië. Het is duidelijk: Men dient uit het stramien te treden, de onbegaanbare paden, de verre velden en wegen, de hoge luchten en de verschroeiende zon te zoeken. Dan komen de lyrische talenten, het poëtische vermogen als vanzelf bovendrijven! Ellis: Blijf nog lang weg!

Anette

Haha, ja dat poetische viel mij ook meteen op! Ik wist dat je leuk kon schrijven met dezelfde droge humor als wanneer je praat. Maar dat poetische kende ik nog niet. Ga zo door!

Leuk hoor, ook dat Laura het zo leuk heeft met vriendjes enzo. Maar aan haar sociale vaardigheden heb ik nooit getwijfeld!

have fun!

duijn schuurman

Wij gunnen jullie mooi weer en siesta tijden .
Het omroepen van siesta tijden lijkt ons ideaal
geeft de schuurvrouwen enige structuur aan de dag. Wij genieten van ons werk en verlangen ook naar vacantie. Al hoe wel Martijn is net terug van een week zeezeilen. Gisteravond de kachel aan gehad. Regenjas en zuidwester op de achterbank . Voor de rest is het vandaag de langste dag. De zomer komt in zicht. Heerlijk jullie verhalen te lezen.
En die mooie bruine lijfen te zien op de foto s. Wij gaan nu aan de stamppot zuurkool met worst.
Veel plezier en geniet van elkaar!
Lieve groet Lennie en Martijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!