rondje Europa in 6 weken

Adriatische Zee

Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we alweer helemaal gesetteld op Camping Capalonga aan Bibione Mare. Een klein stadje iets ten oosten van Venetië. De camping ligt op een landtong, met aan de ene kant een lagune (liggen de meest mooie jachten) en de andere kant de Adriatische Zee, met helder blauw water, golven,zand en heel veel wind. Was in eerste instantie wel lekker, dat windje maar het blijft maar waaien. Op het strand kan je geen Libelle lezen (ik heb er al eentje uit) en alles, maar dan ook alles zit onder het zand. Maar goed, ik mag niet klagen. Hier hoeven we onze winterkleren niet uit de kast te halen en volstaat het nog steeds met korte broek en idem shirts.Op dit moment is het siësta. Net is omgeroepen dat de campinggasten rustig moeten zijn van 13.30 - 15.30 uur. Wij hebben daar natuurlijk geen enkele moeite mee: Paul ligt heerlijk te genieten van de siesta (lees: die slaapt) en Laura weet inmiddels ook watsiësta is (lees: die slaapt ook). Ik ben al de hele ochtend druk met het internet. Het gaat in Italie echt stukken lastiger. Hoewel het op de camping aangeboden wordt, wil het maar niet lukken en de Italiaanse Helpdesk blijkt voornemens te zijn de dag op zijn strandstoel op hetstrand in Padova te blijven doorbrengen in plaats van hier zijn werk te doen.

Het is een mooie, weliswaar grote camping met veel, heel veel Duitsers. Ik ben nog geen andere Nederlander tegen gekomen, overigens ook geen Engelsman, Fransman of welke niet-Duitse man dan ook (geldt overigens ook voor - vrouwen en - kinderen) . Het is in Beieren Pinkstervakantie en van Beieren naar hier is natuurlijk niet zo eind, dus ze komen allemaal hier hun vakantie vieren. Zo wordt er hier ook geen Italiaans gesproken, nee iedereen praat Duits, dus gaan wij ook maar over in het Duits (ha, ha, ben ik niet zo goed in, maar kan wel weer goed oefenen). Laura is degene die het minst moeite heeft met de taal. Die praat met iedereen en die kids lijken elkaar verrassend genoeg ook nog te begrijpen. Zo af en toe horen we een woordje Buitenlands, dan zegt ze 'Wunderschon' of 'Nein'. Vanochtend kwam ze vragen hoe ze aan onze Duitse buren kon vertellen dat ze nieuwe slippers heeft gekregen (Anniek wat is het Duitse woord voor 'slippers'? Ik heb er maar shue (o.i.d.) van gemaakt, werd ook begrepen.

Het plan is dat we hier zo'n kleine week blijven (willen ook nog een dagje met de boot naar Venetië) en dan vertrekken we naar de andere kant van Italië (De Ligurische Zee). Daar staan Mariëtte, Vincent en Sanne, waar we een paar daagjes gaan 'mee kamperen'. Dat zal dan ook meteen ons verste punt zijn, van daaruit gaan we weer rustig aan naar het noorden met als uiteindelijke bestemming: Nederland. Maar daar denken we nog maar niet aan, zeker niet met de weersvoorspellingen. Vooralsnog genieten we hier volop. Is iedereen aan te raden zo'n lange tijd er tussenuit en gaan en staan waar je wilt.

Voor nu weer even genoeg. Aan iedereen de groetjes,

Ellis

NB: Uafae en/of Anette: nemen jullie Anniek mee naar het sporten, want zo te horen gaat dat helemaal niet goed. En weatherwoman: de weersvoorspelling zijn ook vanuit Italie goed te volgen. We printen ze uit en hangen ze op, kan iedereen ervan genieten. Misschien lukt het ook ze in het Duits, Italiaans, Engels en eventueel Frans te vertalen ??

Reacties

Reacties

Je eigen weervrouw uit Doorn

Ha Ellis!

Daar ben ik weer! Het was hier zulk slecht weer, was er zo verdrietig van, had me even afgesloten haha. Maar... na regen komt zonneschijn en vanaag schijnt ze hoor!

Maar wat zijn jullie aan het genieten zeg! Heerlijk! Jaloers! En Laura, wat een lekkere meid toch.. Hoe zien je slippers eruit, Laura! Veeeeeeel plezier nog en ik zie de volgende verhalen tegemoet! X uit Doorn (geen weersvoorspelling erbij want daar worden jullie WEL vrolijk van, wij niet..)

P.S. Vanaf volgende week neem ik Anniek mee. Anniek is deze week nl. erg druk met studeren ivm examen zaterdag. En ik.. ik ben maanden niet geweest. Dus Anniek, neem jij mij mee? xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!