rondje Europa in 6 weken

Istrie

Hoi allemaal,

Nog even een berichtje vanuit Rovinj, vanochtend na de lekkere broodjes, de caravan weer rijklaar gemaakt om te vertrekken richting Italië. Er valt niet zoveel te vertellen over de afgelopen dagen, ze waren een beetje saai maar dat is dan ook vakantie. 's Ochtends na het broodjes halen en broodjes eten vaak even op pad om een dorpje in de buurt te bekijken, 's middags ergens wat eten (noodzakelijk om even uit de felle zon te zijn) en dan 's middags heerlijk bij het zwembad. Het waterpistool en het 'Hello Kitty board' worden veel gebruikt. Gister zijn Paul en Laura ook een eindje wezen varen met de opblaasboot. Duurde even voordat die was opgeblazen (en Paul weer was bijgekomen) maar dan heb je ook wat. Omdat het zonde is om ‘em weer leeg te laten lopen, laten we ‘em nu, opgeblazen en al in de caravan staan. Moet kunnen. Zo meteen betalen en dan richting Bibione, een dorpje vlak voor Venetië. Van daaruit kijken we weer verder. Het plan is nu om dwars door Italië te rijden en dan via Frankrijk weer terug naar Nederland. Ik heb alleen geen idee wat het weer in de rest van Europa doet, dus daar laten we het ook nog even van afhangen.

Voor nu weer de groetjes aan jullie allemaal. Nog een dagje werken en dan is het (alweer) weekend, time flyes.

Groetjes,

Ellis

The Weatherman..

Over het weer, de komende veertien dagen, kunnen we kort zijn: Altijd is 'het weer' wel weer wat!! Voor Italië uitstekend, meestal droog met hoge temperaturen.
Voor Frankrijk ietsjes minder, regelmatig zonneschijn met af en toe een spatje uit een voorbijdrijvende wolk..
Maar al met al typische caravan-kampeerweken. En bovendien stukken beter dan Nederland, dus je weet waarom je onderweg bent!!
Goede reis en geniet.

The Weatherman..

Bovendien, als extra motivatie, de weersverwachting van Doorn, de komende 14 dagen:
De wind zal Doorn teisteren vanuit alle hoeken, er zal nog zeker 30 milimeter neerslag vallen, in de vorm van dikke vette vochtige regendruppels, en het kwik zal de 20 nauwelijks halen, integendeel.. Men mag in Doorn de handjes dichtknijpen als sjaal en handschoen in de kast kunnen blijven en wollen vest en trui ongebruikt!!

jolanda

Hoi vakantiegangers! Klinkt nog steeds erg relaxed! Op de boot opblazen na dan.....arme Paul! Ik ga even mijn oude fotoboeken opzoeken, heb n.l. nog een heel leuk adresje in Piemonte bij een wijn boer voor jullie, je hoort het nog t.z.t.
Veel plezier, Gr Jo

Anniek

Klinkt allemaal nog steeds fantastisch!

Ik moet elke keer lachen als ik inlog en " rondje Europa in 6 weken" zie staan.
De Japanners/ Chinezen en Amerikanen doen er 6 uur over! (nou, vooruit, 6 dagen dan..)

Ik denk dat ik onze Doornse weervrouw eens moet gaan spreken over haar voorspellingen. Ik vind dat zij het goede weer niet goed tussen vakantiegangers en thuisblijvers verdeeld... ;-)

Jullie weer een goede reis gewenst. Bibione is leuk!

the weatherman

Na een emotioneel gesprek met mevr. A, vermoedelijk uit Doorn, heb ik besloten de weersvoorspelling enigszins aan te passen:
1. Voor Italië en Frankrijk geldt overminderlijk: Het kán niet mooier!
2. Voor Doorn ís het beroerd en blijft het beroerd.
Echter.., er komt verbetering. Die wordt verwacht over ongeveer 5 weken!