rondje Europa in 6 weken

Adriatische zee

Hoi allemaal,

Inmiddels staan we al weer een paar daagjes aan de Adriatische Zee, op camping Vestar in Rovinj om precies te zijn. Sinds de Balkanoorlog in 1995 eindigde, heeft Kroatie zich snel herpakt en probeert het uit alle macht reizigers te lokken. Rond Istrië in het noorden vind je veel typische toeristenresorts, waaronder dus ook Rovinj. Vanochtend zijn we hier naar toe gereden, een oud havenplaatsje, inderdaad erg toeristisch maar wel grappig. Vooral de wandeling naar de kerk bovenop de rots was leuk: kleine, smalle, zeer steile straatjes met grote klinkers. En eenmaal boven (puf puf) een verrassend mooi uitzicht over de zee (en een trampoline beneden bij de haven). Daar ontkwamen we dus ook niet aan, al was het wel wat warm op de zwarte doek. Op de terugweg begon het te regenen, zachtjes weliswaar en hebben we spelletjes gedaan in de caravan. Vanmiddag trok de lucht weer open en kwam er weer een strak blauwe lucht tevoorschijn. We hebben voor het eerst bij het zwembad gezeten en gezwommen. Niet al te lang want het water was nog wel een beetje koud en aangezien ik niet zo'n held in koud water ben, bleef het bij mij bij wat pootje baden. Laura ging echter wel echt aan de zwem. We staan op een leuk plekje en de camping is aardig vol, vooral met Duitsers. De komende dagen doen we rustig aan, lekker luieren bij de tent en het zwembad en willen we nog wat stadjes in de buurt bezoeken (Porec en Pula). Ook nog even naar een grote campingwinkel, want door alle tips die we onderweg krijgen van 'medecaravaners' wordt onze caravaninrichting steeds meer caravan-proof. Misschien laten we ons vrijdag verleiden om een dag met een boottocht mee te gaan, naar kleine eilandjes voor de kust, inclusief eten (verse vis) en drinken (wijn en ranja) en zwemmen in mooie baaien. Ook komen we langs een grot waar de film 'Winnetoe' zou zijn opgenomen. Ken de boeken wel maar wist niet dat er ook een film van gemaakt was. 't Is wel grappig hier op de camping: men komt hier met van alles bij de tent langs (gerookte paling, hartige broodjes en dus ook dit soort tourtochtjes). Meestal slaan we af maar mogelijk dit tochtje dus niet. Na vrijdag willen we richting Italië trekken, misschien ergens bij Venetië gaan staan (Mirjam, als je de naam van de camping nog hebt, dan zou dat leuk zijn). Daarna laten we het een beetje afhangen van Mariëtte en Vincent (weten jullie al waar jullie, wanneer zijn?) en Judith en Gerrit-Jan (die ook aan het rondtrekken zijn en vanuit Zuid-Frankrijk ook deze kant op komen). Het internetten is hier overigens erg duur, evenals een wasje draaien. ‘k heb net wat onderbroeken,T-shirts en handdoeken voor 7 euro (!) gewassen. 'Kun je toch ook met de hand doen', zouden sommigen zeggen, maar een beetje luxe is toch wel handig.

Nou voor zover zijn jullie weer op de hoogte. Ik voeg weer wat foto's toe.

Tot snel weer mails,

Lieve groetjes,

Ellis

Big Brother

Ellis, nog bedankt voor je mooie woorden. Heb ze aan Mieke doorgegeven, die was er blij mee.
Het was een zeer indrukwekkende dag.
Hele mooie woorden van Mieke en kinderen, ontroerende muziekstukjes en een man life op een accordion en ondertussen vertellen over Rudie. Hannie, Riet, Fokko en Margreet waren er ook bij.
Samen met hen hebben we na afloop nog een wijntje gedronken. Gedenkwaardige dag aldus.. Jiri ook was erg aangedaan. Ik wilde dit even aan je kwijt, ook even van me afschrijven. Mijn eigen kleine logje binnen dat van jou, het mag wel hè? ( zal het niet vaker doen)

Anniek

Ben weer helemaal bij jullie, wat een leuke verhalen.
Tom haalt ook herinneringen op, is in zijn jeugd vaak in de streek geweest waar jullie nu zijn. Kunnen jullie bij terugkomst eens lekker over doorpraten bij een goed glas wijn ;-)
p.s. Ellis, nog niet 1x gaan sporten zonder jou!! Erruggggg...

mirjam

Hi Ellis, klinkt allemaal heerlijk... lees het trouw om ook in jullie vakantiegevoel te komen..
Camping in de buurt van Ravenna is:
Camping Classe in Lido di Dante, leuke basic, niet afgeladen camping, met als je aan de achterkant het paadje door het bos neemt een prachtig breed zandstrand , langzaam aflopend in de zee... geen eettenten niets, wij vonden het heerlijk... :