rondje Europa in 6 weken

Nachtje op camping Slavic in Duga Resi

Alvorens we de boel weer gaan inpakken, even snel iets schrijven. We zijn gister rond 15.00 uur aangekomen op deze camping, een echte doorgangscamping met veel, heel veel Nederlanders. Zoveel hebben we er de afgelopen weken nog niet gezien. Allemaal met caravan op doorreis naar Griekenland. Ik dacht dat wij een eind zouden rijden maar het kan allemaal nog verder. Ideetje voor over een paar jaar

Wink
. We slaan inderdaad een aantal mooie steden over (Budapest en gistermiddag zijn we ook langs Zagreb gereden). Praag ligt nogal uit de richting. Zelf zijn wij niet zulke steden mensen, zeker niet in deze hitte en met Laura is het vaak alleen even een ijsje eten. Dus we doen vooral kleine tochtjes. Zagreb schijnt een verrassend mooie stad te zijn, slechts licht gehavend uit de oorlog gekomen, gaan we doen als Laura iets groter is. Helaas zijn de Plitvice-meren hier iets te ver vandaan (1 uurtje rijden). Ben daar ooit eens met mijn ouders naar toe geweest, toen ook op doortocht naar Griekenland. Erg mooi, vraag me nu wel af waarom we daar destijds naar toe zijn geweest want ook dat lagniet echt op de route (Ljubljana, Zagreb, Belgrado). Vandaag door naar een van onze echte bestemmingen: Istrie. Daar gaan we wat langer staan en genieten van de omgeving. Er schijnen daar leuke dorpjes te zijn en mooie natuur. Hopelijk treffen we een leuke camping met zwembad want de zee schijnt daar niet echt kinderproof te zijn (veel rotsen en zee-egels). Zodra we daar zijn laat ik jullie weer meegenieten middels foto's. Laura doet het overigens erg goed in de auto. 's Ochtends slaapt ze een uurtje en daarna gaat ze boekjes lezen of doen we spelletjes 'Ik zie, ik zie wat jij niet ziet'. Zelf doen we het erg rustig aan. Steeds 2 uurtjes rijden dan 1/2 uur tot 1 uurtje ergens stoppen en benen strekken,drinken / eten. We proberen niet teveel kilometers te maken, lukt ook niet echt met de caravan. Ook daar houden we ons goed aan de snelheid (80 km per uur).

Groetjes vanuit een mooi Kroatie waar de mensen erg aardig en behulpzaam zijn en zelfs goed Engels spreken. Grappig is dat Paul er met zijn Pools ook nog een eind mee weg komt. Herkent de woorden vanuit het Pools.

Ellis