rondje Europa in 6 weken

Slovakia

Hoi allemaal,

en dan ons eerste dagje met z'n drietjes. Na een emotioneel afscheid vanochtend (ons record vertrektijd is behaald, vanochtend was het 14.00 uur), zijn we vertrokken. Paul's vader en neef reden met ons mee naar de grens om ons te helpen een vignet te krijgen. Dit schijnt niet altijd even makkelijk te zijn en soms zijn ze uitverkocht met hoge boetes als gevolg. Op de grens Polen - Tsjechie dan ook afscheid genomen van de laatste familie en op weg naar het Zuiden. Helaas liet de routeplanner ons danig in de steek waardoor we weer aangewezen waren op het ouderwetse kaartlezen en gelukkig levert dit bij ons niet erg veel problemen op. Wat zeg ik: ouderwets kaartlezen heeft bij mij nog steeds de voorkeur, lig altijd overhoop met die tom-tom's. Dus na een aantal keer verkeerd gereden te zijn zaten we dan eindelijk op de weg naar Zilina. Eerst een stukje door Tsechie, daarna de grens over naar Slowakije. We besloten om maar een klein eindje te rijden vandaag, dus rond 16.00 uur stonden we alweer met de Knaus op een mooi plekje onder de bomen. Een eenvoudige camping (over de staat van de toiletten laat ik me maar niet uit) maar verder wel draadloos internet

Laughing
en een uiterst vriendelijke campingbeheerder. Er is ook een zwembad maar dit is nog niet gevuld met water
Frown
, helaasdoet het weer ook niet verlangen naar een frisse duik. voor de geinteresseerden: 't zal zo'n 20 graden zijn, bewolkt en af en toe eenspatje regen.Volgens mij zijn we de enige vakantiegangers, behalve een groepje Slowaakse jongeren, waarschijnlijk op studiereis naar het Tatra gebergte. Afhankelijk van het weer blijven we hier een dagje en anders gaan we door, verder Slowakije in.

Leuk om jullie verhalen te horen en helemaal goed om te lezendat het regent in Nederland (ha ha, sorry

Cool
).

Lieve groetjes,

Ellis, Paul en Laura

Reacties

Reacties

Big brother

Ik mag je verklappen dat het weer hier aanzienlijk opknapt. (haha!) Het schijnt naar het weekend toe zelfs droog te worden en temperaturen boven de 20 graden!!
There's no place like home.. wil ik maar zeggen.
Even kijken naar de verwachting voor Slovakia, hihahiha, getsiederrie, constant boven de 20 graden... Nou ja, hebben jullie het ook lekker!

Big brother

Moet ik fotoruimte inkopen, even met de pet rond, of heeft het geen financiële achtergrond? Ik zie geen foto..
Wij geloven het pas als wij het zien, denk daaraan!!
Vooral van de caravan, dan weten we weer dat ie er nog steeds achteraan loopt.

Je eigen weervrouw uit Doorn

Leuk zeg, 2 verhalen op 1 dag! Ik denk niet dat jullie het record vertrektijd ooit nog gaan verbreken..

Hier in Doorn is het vrijwel droog, af en toe een buitje. Maandag was dus erg nat, fijn, zo op de 1e dag van de Avond4daagse :(
In het weekend wordt het 20 graden en gaat de wind liggen (dat vond je toch zo'n mooie?)
En idd.. waar zijn de foto's? :-)

groetjes!!

toos

waar voor mijn geld: eindelijk foto's! Wat een leuke van jou en Laura met die pruiken en ik zag Pauls vader aan de lange eettafel. Nota bene tegenover een dame die wel ons moeder kon zijn! Een hele happening zeg die bruiloft en met de anderen: "Hoe is het met de bruidegom?"
We blijven jullie volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!